Tym razem tematem szkolenia były gatunki medialne, komunikacja społeczna oraz media społecznościowe i ich mechanizmy. Zaczęliśmy od ćwiczeń związanych z rozpoznawaniem form publicystycznych i ich kategoryzacją (co okazało się nie być łatwym zadaniem). Zastanawialiśmy się nad tym gdzie przebiega granica obiektywizmu w mediach.
Zagraliśmy również w grę planszową „Czwarta władza”, która stymuluje zasadę działania mediów i pomogła uzmysłowić naszym uczestnikom jak wiele czynników wpływa na dziennikarzy i jak doniesienia medialne kierują areną polityczną.
Rozgrywki były emocjonujące i nasi przyszli redaktorzy decydowali o tym jaki kierunek obiorą: czy postawią na rzetelność, czy może na pieniądze. W każdej rundzie testowana była też ich wiedza ze znajomości mediów: dziennikarzy, programów, najgłośniejszych wydarzeń minionych lat.
Kolejną fazą była analiza mediów, w które jako Małopolski Portal Młodzieżowy zdecydowaliśmy się zaangażować. Sprawdzaliśmy jakie treści są najskuteczniejsze, jakie działania przyciągają widzów i jak w związku z tym chcielibyśmy, żeby nasze social media były prowadzone.
Gdy plan został stworzony, mogliśmy rozejść się z przydzielonymi zadaniami w oczekiwaniu na ostatnią część szkolenia.