Brak zainteresowania kulturą wśród młodzieży, ograniczony dostęp do kultury miasta (szczególnie w okresie lockdownu), brak dostosowania przekazu do odbiorców to zagadnienia, które chcemy poruszyć i na jakie odpowie nasza inicjatywa. Naszym celem jest: podniesienie i rozbudzenie wrażliwości estetycznej odbiorców poprzez rozmowy z osobami kultury z Krakowa, zwiększenie świadomości dostępu do kultury, zwiększenie zainteresowania kulturą Krakowa (zwłaszcza ludzi młodych).
Propagowanie kultury u młodzieży chcemy osiągnąć przez umożliwienie kontaktu z kulturą w czasie ograniczonej dostępności. Dlatego zrealizowana została współpraca z placówkami kulturowymi, konkursy z nagrodami oraz rozmowy z osobami zaangażowanymi w lokalną kulturę.
Na Instagramie pojawiły się ciekawostki dotyczące Krakowa i jego tradycji, ankiety, konkursy oraz linki do wywiadów z gośćmi, między innymi rozmowa z panującym Lajkonikiem (w dwóch częściach, również w zapisie video). To inicjatywa dla wszystkich, którzy Kraków znają tylko z legendy o smoku, ale również mieszkańców miasta, którzy nie mieli okazji poznać krakowskich zwyczajów.