BezMetki – podsumowanie projektu

0
1014

Przypomnijmy, BezMetki – grupa, której głównym celem jest propagowanie indywidualności i oryginalności w wyrażeniu siebie poprzez codzienny wygląd. Chcą udowodnić społeczeństwu jak bardzo zmieniła się wartość sklepów z odzieżą używaną w ciągu ostatnich kilku lat; pokazać, że ludzie noszący ubrania z tzw. second-handów w żadnym wypadku nie powinni być odbierani i traktowani jako gorsi. Zrywają z powszechnymi przekonaniami, że to marka jest najważniejsza – bo  przecież to, co nosimy nie musi kosztować fortuny, żeby wyglądało zjawiskowo.

Zakończył się projekt regrantingowy tej grupy młodzieżowej i z tej okazji przygotowali dla nas podsumowanie swoich działań.

  • Organizacja sesjj zdjęciowych przedstawiających ubrania z second-handów w takich lokalach jak: Mr.Pancakes, Przewrotki, Salon Gier Pink&Bowling Plaza, Cytat Café, Tytano oraz nad Morskim Okiem. Rezultaty publikowane na mediach społecznościowych projektów, wraz z informacjami o pozytywnych (estetycznych i ekologicznych) aspektach kupowania w tego typu sklepach. Najbardziej popularny pojedynczy post dotarł aż do 18 369 odbiorców.

  • W lutym w Krakowskim Domu Kultury o.Sapiehy zorganizowaliśmy warsztaty dotyczące mody i przeróbki ubrań. Składały się one z dwóch części – praktycznej i teoretycznej, a prowadziła je blogerka i stylistka modowa znana pod pseudonimem WorldCharlotte. Udało nam się uświadomić uczestnikom, ile ciekawych rzeczy można zrobić z ubrań teoretycznie nadających się do wyrzucenia.
  • Ponadto:
    – przeprowadziliśmy konkurs na najlepszą stylówkę z drugiej ręki, a nagrodą była osobista sesja zdjęciowa,
    – stworzyliśmy tutorial dotyczący malowania ubrań, pokazaliśmy jak z pozornej nudnej kurtki, zrobić coś czym będziemy się wyróżniać,
    – opublikowaliśmy dla naszych obserwujących mapkę sprawdzonych przez nas sklepów z odzieżą używaną, aby ułatwić zadanie tym, którzy dopiero zaczynają z nimi przygodę.
  • Zobaczcie też nasz klip podsumowujący nasz projekt, który zawiera stylówki z internetowych second-handów (dofinansowane przez fundację Nausika), wypowiedzi i wspomnienia naszego zespołu i naszych obserwujących.


Poprzez cały okres trwania naszej kampanii rozwiesiliśmy w Krakowie 50 plakatów, pojawiliśmy się między innymi w TVP 3, radiu KrakYouth, na stronach intetnetowych, blogach oraz w książce Kai Wachel „Z drugiej ręki”.

Dziękujemy za tą wspaniałą inicjatywę!


BezMetki

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj