„Bez Metki” to kampania społeczna organizowana przez grupę pięciu dziewczyn i jednego chłopaka z Krakowa w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”. Ich głównym celem jest propagowanie indywidualności i oryginalności w wyrażeniu siebie poprzez codzienny wygląd. Chcą udowodnić społeczeństwu jak bardzo zmieniła się wartość sklepów z odzieżą używaną w ciągu ostatnich kilku lat; pokazać, że ludzie noszący ubrania z tzw. second-handów w żadnym wypadku nie powinni być odbierani i traktowani jako gorsi lub niżsi rangą. Zrywają z powszechnymi przekonaniami, że to marka jest najważniejsza – bo przecież to, co nosimy nie musi kosztować fortuny, żeby wyglądało zjawiskowo.
Licealiści aktywnie działają w social mediach, gdzie codziennie wrzucają propozycje stylizacji na różne okazje, w których ubrania z drugiej ręki odgrywają główną rolę. Sami twierdzą, że second-handy są świetnym miejscem, gdzie można znaleźć stylowe ciuchy i przede wszystkim nie przepłacić! Przedstawiają też przy okazji ekologiczne zalety korzystania z lumpeksów.
Ich działalność kilka dni temu wyszła poza social media – 29 lutego w Katolickim Domu Kultury ks. Sapiehy w Krakowie odbyły się warsztaty z doboru i obróbek używanych ubrań, które były prowadzone przez blogerkę modową @WorldCharlotte. Członkowie zespołu są zadowoleni z całego przedsięwzięcia. W wydarzeniu wzięła udział spora grupa osób w różnym wieku. Atmosfera była świetna – prowadząca to bardzo ciepła osoba, a uczestnicy nie bali się zadawać pytań i włączać do dyskusji. Goście nauczyli się wielu rzeczy m. in. jak dopasować ciuchy do swojej sylwetki, a podczas części plastycznej przerabiali nudne ubrania w spersonalizowane ciuchy. Wykonane przez siebie urania można było wziąć potem na pamiątkę.
W planach mają również publikowanie tutoriali, które mają za zadanie pomóc osobom, zaczynającym swoją przygodę z second-handami. Finałem ich akcji będzie marcowy pokaz mody – oczywiście wszystkie zaprezentowane stylówki będą w całości zakupione w krakowskich lumpeksach!
Sprawdźcie media społecznościowe „Bez Metki”, gdzie możecie dowiedzieć się więcej o inicjatywie:
Zuza